torsdag 7 juni 2012

SIGNERAT.SE

Jag säljer inte längre på Signerat.se pga av att jag först blev ifrågasatt för att likna en annan "formgivare" som säljer på den sidan. Att jag kopierade...
Då är vi många som "kopierar" svarade jag, och vem kan säga idag att "jag" var först? Tror mer att det är på det viset att man hämtar inpiration från olika håll.
Då fick jag ett svar som att den formgivare som jag liknar var först på Signerat och att det var utgångspunkten för beslutet att stänga mitt konto. Så är man bara först  och det inte finns något liknande på den sidan då är du formgivare och får sälja dina saker. Alla därefter kopierar!!! Fast det kan ju vara så att även att man är först så kan man ju ha kopierat en idé, men det gör inget bara man är först.Sen får det banne mig inte komma in någon mer och sälja liknande saker för det blir fick jag förklarat för mig förvirrande för kunden. Då utgår man verkligen ifrån att kunden är dum i huvudet och inte kan hålla isär vem som gjort vad.
Ett mycket märkligt tänk!!!!!! Stackars alla dessa förvirrade människor som vandrar omkring i samhället och dagligen måste göra val här och där.

Och nu något annat...


Det småblommiga har jag visat förut men det tåls att titta på!
Det andra är ett gardinpar i ett tyg med härligt fall.

3 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Nu kan jag inte hålla mig mer, och tro mig att det är inget emot dig, men att kopiera och inspireras är inte samma sak. man ger och man får, man lämnar sitt spår, man är helt medveten om att vi är unika, och unik är det du skapar med dina egna händer. Och att den andra formgivare var först, inte på signerat utan på den kreativa processen. Vi har sett under mer en fem år de helt underbara klänningar som hon har sytt, och hon var helt enkelt bäst på att hitta sin egen stil och ändå inspirera många andra. Hon förtjänner respekt, och du med. Så var inte ledsen, gå in i syrum och leta efter den du är, du behöver inte likna något annat, det blir så fint när du testar. Längtar efter att se vad du kan göra, och är helt säker på att du kan det.

Lilla gumman. sa...

"leta efter den du är"? Jag tycker Ulla redan är någon, och hon är sjukt duktig!!!

Ulla du är ju en kanonduktig sömmerska, kreatör och DESIGNER! Dessutom har du en jävla bra smak när det gäller färger och mönster, tycker jag :) Orka pastell liksom, kör pang på färgerna!!

//Tina

Gila sa...

Så trist och konstigt tänk...vem kom först...hönan eller ägget?? Hm...glad att jag handlat en väska direkt av dig och inte på signerat.