torsdag 19 juli 2012

Lite mer tyg....



En regnig dag i Kalmar och ledig från jobbet är ju som gjord för loppisrunda. Så jag tänkte att vi skulle ge loppisarna längs vägarna en sista chans. Så en god picknickväska och karta med så vi hittar bland småvägarna i Smålandskogen. Och tyvärr så fick jag det bekräftat än en gång...det faktum att det finns så mycket skit så skulle det finnas något att ha så syns inte det pga all bråte som folk tror man kan ställa på sina hyllor och sen sätta ner en skylt i diket som säger Loppis 200 m.
Men fikat va gott och vi hade ändå en trevlig utflykt i bilen med många skratt.
Väl hemma i Kalmar så svängde vi in till Human Bridge och där hittade jag nästan 4 m av det blå tyget och två gardinlängder av Saini Salonens Ekerö. 80 kr för allt.


3 kommentarer:

Nusse sa...

Nä fyyyyy! Lyckost dej! Skicka hit lite om du tycker det blir trångt hos dej ;)

cappp sa...

Och nu till symaskinen.......... Vad spännande!
Kram
A-K

Gila sa...

Ekerö är mitt stora favorittyg! Har en kort längd som jag hittade i våras.