onsdag 25 maj 2011

På loppisrunda

På onsdagar är det loppis på Stadsmissionen. Dom öppnar vid 10 och då ringlar kön lång. Får dokumentera det någon gång. Jag blir lätt stressad av mängden folk som armbågar sig fram och tänker ofta -Vad gör jag här? Men man brukar ju kunna göra ett och annat fynd. Tyvärr desto mer sällan nu för tiden, tror att personalen har fått upp ögonen för vad som är attraktivt...i alla fall på tygsidan. Börjar misstänka att dom behåller många fina tyger och sen syr upp väskor barnkläder mm och säljer. så idag åkte vi tomhänta därifrån vidare till Retro (ännu en loppis).


Och jag som bara skulle leta tyger! Hjärnan började arbeta...var har vi plats, skicka kort till sambon från mobilen, kan vi möblera om, visst är den fin, alldeles nytt möbeltyg och inte ett dugg nersutten, måste ha,måste ha,vi får flytta gamla skåpet, stuva undan något för in ska den fina gula soffan. Hjärnan möblerar för fullt och syr kuddar som ska ligga i soffan. Kommer att bli så fint. Nu ska den bara hem också.
I farten fick två tallrikar följa med hem också. Och OJ så rörigt bilder och text hamnade men det får va så för nu ska jag cykla till jobbet och försöka jobba lite samtidigt som jag kommer att fortsätta möblera om i vardagsrummet (I tanken)

Inga kommentarer: