måndag 4 juli 2011

Endorfinerna rusar runt...

Jag kan inte tänka mig ett liv utan träning. Gör något som gott som varje dag...joggar, går raska promenader eller är på gymet och konditions och styrketränar. Det är en sån tillfredställelse att känna att man orkar. Jag är starkare i kroppen idag än jag var när jag var t ex 30 (nu är jag 53) och det är en härlig känsla. Att jogga eller va på gymet kan även vara lite meditativt och jag blir pigg av att träna. Är jag trött när jag åker till gymet så åker jag därifrån med ny energi i kroppen och endorfiner som rusar runt. Och kanske blir jag mormor någon gång...och då vill jag va en mormor som orkar leka.


Och hur mumsigt är det inte med lite gott att fylla magen med när man kommer hem och är hungrig efter träningen. Och är man själv om en liter jordgubbar så får man plocka ut dom allra största till sig själv.

1 kommentar:

Maria sa...

Min yoga-fröken säger att yoga är en form av pensionsförsäkring! Det sporrar verkligen mig att fortsatta träna även om det ibland är bra segt i kroppen både i joggingskorna och på yogamattan!