fredag 14 oktober 2011

Herregud så gott!


Ett underbart gott och vansinnigt enkelt knäckebröd som jag måste dela med mig av.
Blanda 2 dl majsmjöl, 2 dl pumpafrön, 1 dl solrosfrön, 1 dl linfrön, 1/2 dl sesamfrön med 1/2 dl olja.
Därefter rör man ner 2 dl kokhett vatten. Häll ut smeten på ett bakplåtspapper och tryck ut degen så den täcker plåten.Jag fick mjöla händerna emellanåt. Tunn och fin ska den vara. Baka i 160 grader i ca 50 minuter. Ett perfekt bröd även för alla gluten och laktosintoleranta i vårt avlånga land.
Detta knäcke ska ikväll avnjutas med en god brieost, lite god marmelad och ett gott glas vin.
Trevlig helg!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Supergott knäcke..har bakat flera gånger...Har du fått receptet av Ellen? Jag baka och gav henne o Johan en burk..men jag vet inte om hon fick receptet.
/Maj (Johans mamma)

Maja sa...

Ojsan..A:et trilla bort..ska vara Maja i förra inlägget

Sytt o sånt sa...

Hej Johans mamma!
Fick receptet av Ellens mormor. visst är det supergott. Det föll med all säkerhet även Ellen i smaken.
Ha en fortsatt trevlig helg! Ulla