onsdag 15 juni 2011

Nostalgi!!!

Tittade in på Marias blogg jag blommar idag. Hon skrev om barns skapande och hur nöjda dom är med det dom gör. Mina flickor är stora, 27, 25 och 21 år gamla....men oj vad dom har målat och skapat...dom fick hur mycket färger och papper som helst. Dom är fortfarande väldigt kreativa av sig. Minns när mellandottern gick på dagis och dom ransonerade hennes användande av papper och färg...INTE KLOKT!! Ge dom hur mycket material som helst tycker jag.
  


När äldsta dotter var liten så ritade hon de här figurerna som hon ville att jag skulle sticka på en tröja.
Underbar i sin enkelhet...


Dans kring midsommarstången! Ja himmel vad dom dansar!!

Fruktstilleben i akvarell!
Vad glad jag är som har kvar så många av deras fina alster.

Ska ta fram kartongen med alla teckingar och låta mig inspireras.






2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Vilken söt idé att få rita sin egen gubbe på en stickad tröja!!

ANg. lampan så blandade jag ut limmmet med en skvätt vatten. Det ser väldigt tunnt ut på bilden, men så tunnt var det inte.
Men dukarna räckte inte och när jag i omgång två satte på dukar så blandade jag inte ut limmet och det gick lika bra det. Nästan bättre faktiskt, det torkade snabbare utan vatten.
Lycka till!

Nusse sa...

Underbar tröja!!