tisdag 19 april 2011

Lite inredning hemmavid...

Jag gillar att blanda nytt och gammalt. Detta röda skåp är från IKEA och jag är jättenöjd med det. Var lite rädd att det skulle bli för rött...men det lyser upp lagom tycker jag.
HMMM...det ser ut som det runnit något på glaset med det är bara speglingar ....
En gammal symaskin har fått ny design. Såg något liknande i en tidning och blev inspirerad, hittade detta symaskinsbord på en loppis och sen var det bara att beställa en glasskiva. Här får min samling av keramikvaser stå. Glasskivor blir lite lätt dammiga dock, men allt kan ju inte vara praktiskt, eller hur!
Sen får det mig att tänka på min mormor Agnes, hon satt och sydde vid en trampmaskin när jag var liten... ska tillägga att det  fanns elektriska symaskiner, men hon envisades med att sy "med egen kraft".
Kanske skulle vara något idag nu när vi ska snåla med energin. Och gratis benmotion skulle vi få i detta stillasittande samhälle. Bara fördelar med en trampsymaskin alltså.

Inga kommentarer: