söndag 17 april 2011

Moderna broderier

Lånade denna bok av min mamma och satt och bläddrade i den igår kväll...kan kanske vara från 60-talet eller början 70-tal. Många roliga mönster, och många av fotografierna är arrangerade med cigaretter i blickpunkten.

Det är ju tur att tiderna ändras...men broderierna är jättehärliga. Jag vill verkligen låta mig inspireras av något mönster men vet att det skulle nog bli liggandes i någon hörna och samla damm eftersom jag saknar tålamodet som krävs vad gäller broderi...jag vill gärna se snabba resultat. Får träna på tålamodet!!

Här är en annan rolig bild från boken med texten: GLADA DJUR. Det tycks bli allt vanligare bland de unga att de tillbringar sin fritid på golvet........
Så då måste ju ett par kuddar vara ett måste för att öka bekvämligheten. 
 

Inga kommentarer: